JAK TO UDĚLAT, ABY DĚTI OCHOTNĚ POMÁHALY S DOMÁCÍMI PRACEMI?

TOHLE URČITĚ ZNÁTE!

Chcete od dětí pomoc a ve finále za nimi musíte stále dokola chodit, se ptát, jestli už to udělaly a dělat dusno.

A nakonec neudržíte nervy na uzdě, bouchnete a křičíte! 

A PODOBNĚ TO NEJSPÍŠ VYPADÁ I U VÁS

Když chcete po dítěti nějakou práci, tak…

…SE BUĎ VZTEKÁ A KŘIČÍ,

Nakonec je z toho velká hádka, Vy si musíte prosadit svou a dítě z toho vyjde jako poražené.

NEBO JE OTRÁVENÉ!

Vůbec Vás nevnímá vše odkývá a i když nakonec pomůže, tak je to s velkým odporem a z toho nemáte dobrý pocit.

A CO TEĎ S TÍM? 

Nechci se neustále o všem dohadovat a vynucovat si to silou!

Prožívala jsem to několik let se svými třemi dětmi a chtěla jsem, aby to šlo po dobrém. Neustále mi vrtalo hlavou, jak je možné, že mé děti, jako malé pomáhaly rády a najednou NE!

A PAK MĚ TO NAPADLO!
My si to totiž komplikujeme sami!
Tu dětskou chuť pomáhat v průběhu výchovy zničíme. A uděláme to věcmi, které máme často zažité z vlastního dětství. Pokud je dokážeme změnit, dokážeme i to, aby nám dítě s chutí pomáhalo.

MUSÍM TO ZMĚNIT!

POJĎME Z TOHO UDĚLAT HRU!

Ano, vzpomeňte si sami na své dětství, jak jste reagovali na příkazy okamžitě si po sobě ukliď ten bordel, ale co když jste z toho udělali hru? 

Práci po dítěti chceme v pořadí a v čase, který určujeme my (například: “Okamžitě jdi uklidit ty hračky.”)

namísto

abychom to nechali na dítěti a jen řekli, do kdy to má být hotové a postarali se o správný systém připomínání (například: “Než půjdeme ven, potřebujeme udělat věci, co jsou na tabuli.”)

Práci rozdělujeme a přidělujeme (například: “Ty dáš nádobí do myčky.”)

namísto

abychom umožnili dítěti se k práci přihlásit (například: “Kdo si bere tohle?”)

Kritizujeme výsledek (například: při krmení zvířete vynadáme dítěti, že neuklidilo okolo misky)

namísto

podpory provedení činnosti správně (například: Děkuju, že jsi na nakrmila pejska. Příště je potřeba s krmením i uklidit okolo misky, aby to bylo hotové.)

NEDALO MI TO SPÁT A PŘEMÝŠLELA JSEM, JAK TO ZMĚNIT, ABY TO FUNGOVALO!

A JAK TO DOPADLO?

Nakonec jsem na to přišla a vytvořila tabuli s rozdělovníkem úkolů a magnetkami a otestovala první na svých dětech a pak dětech mých kamarádek a opravdu to fungovalo, jako 

Ano, stal se doslova zázrak!
Díky tabuli se totiž stala velká změna, děti si mohly samy vybírat a hlavně

ZMIZELO TO SLŮVKO MUSÍŠ!

Děti si tabuli oblíbily a najednou domácí úkol berou, jako hru a nepřijde jim to, jako povinnost.

S tabulí jsme se v klidu dohodli, což byla pro mě obrovská úleva, kterou bych ráda předala i vám.

TA TABULE MĚ ZAJÍMÁ

A JAK TO FUNGUJE?

Celá práce s tabulí po zatrénování zabere asi 2 minuty. To se vyplatí investovat, jelikož získáte nejen přehled, co je hotové, ale i čas, který můžete věnovat sobě.

Domácí tabule Family Flow s popisem jak ji používat

ZKUŠENOSTI S TABULÍ

Reference, která mi udělala radost